19. heinäkuuta 2015

Haaste: Leimadecals

Kuukausi vierähtänyt juhannuksesta ja edellisistä haastekynsistä Marinan kanssa. Ollaan päätetty jatkaa haastetta, että joka kuukauden 19. päivä julkaisemme uudet kynnet. Meillä on siis kuukausi aina armonaikaa stressata, miettiä ja tarvittaessa harjoitella seuraaviin kynsiin. Tuntuu ihan sopivalta aikaväliltä, mutta kriisiä meinasi silti iskeä ainakin tämän kuukauden kohdalla.


Heinäkuun aiheeksi valikoin leimadecalsit ja Marina valitsi aiheeksi kukat. Aihe, joka on piinannut mua pitkään, eikä ole ottanut onnistuakseen. Oon silloin tällöin yrittänyt harjoitella, että mikä ihmeessä olisi kaikista helpoin tapa. Oon kokeillut suoraan leimasimelle tekemistä ja minigrippussille. Kaiken lisäksi kukkaisia leimoja - jotka olivat värittämiseen sopivia - löytyi multa tasan kolme erilaista.  Nämä decalit syntyi leivinpaperille ja sain ne jopa rypyittä kynsille vaikka ongelmia meinasi olla teko vaiheessa. Niin ja kuvio löytyy jostain Konad m-sarjan laatasta :D


Olin lakannut leivinpaperille aluslakkaa päällyslakan sijasta. Valmista kuviota irroittaessa ei se lähtenytkään kokonaisena "levynä" vaan ohuina riepaleina. Ei muutakuin äkkiä pikakuivattajaa sutaista päälle ja odottaa kuvumista hetken vielä.

Kun leimadecalit ovat tällä hetkellä vielä aika kovassa huudossa kynsikoristelurintamalla, haluaisin oppia niiden tekemisen kunnolla. Löytää sen kultaisen keskitien (tai tietenkin parempi parempi) niiden tekemiseen. Näiden tekeminen ottaa vain aikansa.

Minkälaisen kukkakuvion on Marina on löytänyt ja värittänyt, kurkatkaapa! Meidät nähdään haasteen parissa taas kuukauden päästä. Heei, voitte muuten kertoa, että mitä te tykkäätte näistä meidän haasteista? :) 


28 kommenttia :

  1. Tosi hyvin onnistunut :) molemmilla myös pyöreitä niittejä, kiva yhteensattuma taas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitän! :) Jänniä sattumia aina tulee vaikkei mistään puhutakaan sen kummemmin.

      Poista
  2. Wau, mielettömän upeat!<3

    VastaaPoista
  3. Äääk, miten ihanat! <3

    VastaaPoista
  4. Näyttääpä hyvältä! Hienosti onnistunut leimadecal :)

    VastaaPoista
  5. Voi miten kauniit; aiheuttivat ihastelu -huokauksia vaikka en pinkistä enää niin välitä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon :) Eipä tuo pinkki oo minunkaan lempisävy kynsillä, mutta tää Oriflamen lakka on niin ihana että mukava tuijotella. :)

      Poista
  6. Vitsit miten kaunis lakkaus! Oot onnistunut hurjan hyvin näiden decaleiden kanssa, josko mäkin jo uskaltaisin koittaa tällaisia :) Ja nää teiän haasteet on kyllä tosi kivaa seurattavaa, lisää vaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä kertaa sattui onnistumaan. Oli kuitenkin tälläinen yksinkertainen kuvio ja yhdellä värillä maalailin :)
      Lisää haasteita tulossa, sen lupaamme :)

      Poista
  7. Mulla on joku viha-rakkaussuhde tuohon ko. leimaan, koska se on ensimmäisiä, joilla kokeilin leimadecalien tekemistä :). Mä oon aina tehnyt muovilevylle nämä harjoitelmat, että saan rauhassa maalailla montaa kuviota kerralla. Nyt uskaltauduin kokeilemaan leimasimessa maalausta ja onnistui sekin ihan hyvän. Lakkalevy oli tällä tavalla paljon ohuempi ja helpompi saada kynnelle tasaisesti. Tietty ongelmana on saada se kerralla oikeaan kohtaan :). Tää on kyllä onnistunut lakkaus, kun olet pitäytynyt vain yhdessä decalissa. Ja tuo vadelmainen väri on aivan syötävä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei :) Vaihtoehtoja on niin monia, miten leimadecaleja voi tehdä.
      Näiden tähtäämisen kynnelle saa kyllä tehdä kieliposkessa. Tämäkin kukan kanssa taisi käydä niin, että se tarttu jostain kohti kiinni ja repäsin sen vielä irti niin luonnollisesti tuli reikä. Piti sitten saada tähdättyä kukkaosa reiän päälle ettei sitä huomaisi :D

      Poista
  8. Mun mielestä oot onnistunut hyvin! :) Todella kaunis lakkaus! <3

    VastaaPoista
  9. Aivan ihanat ja upea väri! Mä olen tehnyt noi leimadeksut aina leimasimelle ja se on ollut hyvä tapa mulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö olekin ihanan värinen :) Mä tykkään tehdä monta sarjatuotantona, kun aina käy niitä ettei onnistukaan. Leimasimia mulla ei oo riittävästi tehdä niille sarjatuotantona, mutta kokeiluja testailen silloin tällöin :)

      Poista
  10. Upeat kynnet! Olen itse kerran kokeillut leimadecalien tekoa leimasimelle ja yllättäen se onnistui kerralla. Saas nähä saanko onnistumaan toiste :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitän! :) Leimasimelle mulla on onnistunut ja ei. Yleensä ei-onnistuminen on johtunut siitä, että oon ollut liian hätäinen ettei se ole kerennyt kuivua tarpeeksi irroittaessa.

      Poista
  11. Onpa ihanat kynnet! Mikä toi Oriflamen lakka on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :) Lakkan on power shine palladium sarjan Fuschia palladium. :) iiihana!

      Poista
  12. Nämä on niin herkut !
    Näitä haasteita on mun mielestä tosi kiva seurata ja hauska nähdä miten samasta aiheesta molemmilla kumminkin erilainen näkemys. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kiva kuulla, että haasteista tykätään :)
      Haasteissa on se hauska puoli, että voi vielä miettiä että minkälaiset itse olisi tehnyt kyseisillä ohjeilla :)

      Poista